Интересна и много дискутирана тема. Ще се опитаме да наблегнем на логиката в търсенето на правилния отговор, но и малко опити с реални примери.
Тук ще изкоментираме главно какъв размер е подходящ за зимни или летни гуми. Няма да коментираме марки, големина на грайфер или други подобни.
Важно да уточним на първо време, че за безпроблемно предвижване трябва да се вземат подходящите гуми. Това означава, че за летния сезон е желателно да имаме летни гуми, а за зимния – зимни. Законово няма такова изискване и реално можем да караме и с летни гуми зимата, ако са с над 4мм грайфер, но това не би било разумно. Точно това показва следващото видео. Накратко: това са два единтични автомобила. Единият е 4х4 с летни гуми, а другият – само задно предаване, но със зимни гуми. Резултатите са изключително интересни, когато можеш да видиш сравнение.
Друг интересен въпрос е размера на гумите. Много от шофьорите, които харесват големи джанти и ниски гуми, просто купуват същият размер зимни и ги ползват на същите джанти. Това, обаче не е най-добрия вариант за безпроблемно движение в зимния сезон.
Движейки се по асфалт, всички препоръки сочат към това гумата да е колкото се може по-широка, за да има по-голямо сцепление с пътя. Също така, ниската гума също допринася за допълнителна стабилност. В зимни условия, обче, нещата не стоят точно така. При хлъзгава повърхност по-голяма ширина на гумите всъщност увеличава хлъзгането. Научно погледнато, по-добрият вариант е по-тясна гума. Тежестта на автомобила оказва по-силен натиск върху хлъзгавата настилка при положение, че площта на гумите е по-малка. Нагледно може да видите експеримент в следващото видео.
Източници: Tyre Reviews, Гараж 54
Само хората с малки ч*рки могат да карат с гуми под 22 цола… 😉
Ти си от тези дето слагат 22 цола гуми и ги правят да стърчат с 20см встрани нали така… и всичко това на някой дърт пасат
Размерът и състоянието на гумите си е от голямо значение.,. в горнот клипче ясно се вижда че 4х4 изобщо не те спасява ако нямаш гуми