Закупуването на употребяван автомобил може да се смята за сериозно предизвикателство. Това не трябва да ни изненадва, все пак всичко е сериозен риск, особено след като вече никой не вярва, че конкретен автомобил е използван от възрастна пенсионерка, която само в неделя е ходила до магазина. Най-вероятно могат да ви покажат и бастуна на старицата. В случай, че говорим за покупка на рентабилен и качествен автомобил, то трябва да обърнем внимание на някои основни факти. Няма да препоръчваме употребявани спортни автомобили – дори и някой да твърди, че те не са рискови, опитът показва, че в много отношения вече са достатъчно изтормозени, за да предоставят това, което някога в завода са прогнозирали.
Ще се опитаме да говорим за семплите автомобили, а това означава без турбини, без толкова много електроника и други. В тези редове ще откриете машини, които са тествани и са се доказали като достатъчно добра инвестиция. Тук допълваме и още нещо – бюджетът ни е 20 хиляди лева. Все пак не трябва да забравяме, че ако искаме този автомобил да работи правилно, то най-добре е да обърнем внимание на факта, че обикновено около 5000 лева могат да бъдат инвестирани за смяна на масла, ремъци, изчистване на някои проблеми, евентуалната регистрация, гражданска отговорност и дори каско, ако това е нещо желано от вас. Нека разгледаме някои от кандидатите за добри автомобили:
Hyundai i30 1.6i
Най-вероятно никой няма да поиска автомобил, чиято съдба е най-често да бъде такси. Това обаче е само марка, а и ако имаме толкова хиляди таксиметрови шофьори, които някога залагаха на корейската марка, очевидно не правят нещо грешно. Замислете се колко милиона километра има навъртени в едно такси. Предлагаме точно този модел поради една много проста причина – той е изключително семпъл. Забравете за турбини или други сложни технологии, които ще се счупят във времето. Това е изключително елементарен двигател, а поддръжката му е приемлива. Съотношението между мощност и тегло е достатъчна, за да получите достатъчно динамика и да пътувате комфортно. i30 не е бавен, но не е и спортен автомобил.
Има една важна подробност, все пак трябва да запомните ясно, че този двигател не понася газ. Клапаните не са толкова съвършени и рано или късно ще започнат да правят проблеми, следователно единственият вариант е бензин. Може да не е най-престижната марка, но ако желаете да имате надежден автомобил, това е добро решение. Цените вървят между 10 и 15 хиляди в зависимост от състоянието и моделната година.
Toyota Prius 1.5
Сигурно това е колата с най-много шеги, написани след раждането на Лада и други руски машини. Японците имат няколко поколения, но не трябва да забравяме, че срещу посочената сума ще имаме възможност да закупим автомобил между 2010 до 2012 г. Страната на изгряващото слънце не ни дава скорост, не очаквайте да бъдете Шумахер или друг любимец от Формула 1. Бихте казали, че хибридите наистина са изключително рискови, особено след като имат толкова много електроника. Има само една подробност, тук имаме комбинация между електромотор с батерия и двигател с вътрешно горене. Нямате скоростна кутия, а вариатор, а последно се оказа, че смяната на клетка на батерията е около 200 лв. С други думи, можете спокойно да направите поддръжката, а и в дългосрочен план ще откриете, че парите ще се върнат обратно под формата на спестено гориво.
Испания е заложила именно на тези автомобили като таксита, а поради факта, че имаме два двигателя в тандем, спокойно може да спестите доста средства. Най-вероятно няма да се радвате на същия престиж, но въпреки това няма да се разочароваме от факта. Ако изберете двигател до 100 конски сили, то най-вероятно ще влезете и в ниския данък, което също е плюс.
Vw Golf 1.6
Наистина е трудно да препоръчваме немски автомобили, особено след като в последните години станахме свидетели на най-различни експерименти – някои добри, а други не толкова добри. Проблемът е, че технологията напредна, но списъкът с части, които могат да се объркат, наистина е голям. Точно по тази причина препоръчваме двигателя 1.6i, който спокойно понася газифициране, поставяне на метанова уредба и други. Да, няма да имате турбина или пък причина да сложите чип, но освен ако не сте на 18 години, то най-вероятно това няма да ви притеснява. Немците винаги са имали усет за създаването на комфорт, следователно няма да се изненадате от екстрите.
Все пак не забравяйте, че цялото семейство на VW предлага своя двигател в цялата гама и няма да имате особени проблеми в търсенето на части втора употреба, ако се наложи. 1 конска сила отгоре ще ви донесе и по-високия данък, което не е най-доброто като новина, но все пак. Обърнете внимание на нагарите, защото понякога предния италиански собственик е забравил, че трябва да се сменя маслото, а не да се долива.
Honda Civic 1.8
Няма как да сложим една японска легенда в автомобилното строене и да разбием няколко мита. Първо трябва да запомним, че не всички модели горят масло. Второ, дори и да искаме да отречем, това е автомобил с главоломни продажби през годините. Не посочваме други двигатели по няколко причини. Това е един доста разумен двигател като мощност от 143 конски сили и дава достатъчно динамика. Не говорим и за Vtec технологията, а просто за стандартен чист атмосферен двигател. Това означава, че поддръжката ще е прилична от гледна точка на консумативи.
Друга подробност е, че трябва да обърнете внимание и на вноса. Този двигател лесно се убива, когато е изоставен от всякаква поддръжка и след това е изпратен на издихания в България. За тази машина е препоръчително все пак да проверите за нагари – просто развъртете капачката на маслото, проверете и съединителя – те са значително по-скъпи, а всичко останало може да се поправи. Относно алтернативните горива, мненията са спорни, някои твърдят, че двигателя понася газ, други не са толкова категорични.
Dacia Sandero
Да, румънците правят коли и след като използват зад гърба си Renault и Nissan, то защо да не направите такава инвестиция? Новите машини имат доста добър вид, но все пак ще насочим вниманието към класическия двигател без турбина. Правилният двигател е 1.6 и влизате спокойно в бюджета за модификацията Stepway, която е малко по-висока и може да спести емоция по дупките на пътя. На този етап може да откриете 1-литров 3-цилиндров двигател с турбина, както и 0.9-литров турбиниран 3-цилиндров бензин. Не ги препоръчваме, защото това са двигателите-едноневки и има срок на годност. Каквото и да ви разказват, употребяваните малки двигатели с компресор са достатъчно изтормозени и шансът скоро да сте в сервиза и да имате кола на документи, са наистина високи.
Обърнете внимание на разумния 4-цилиндров двигател. В него няма електроника и може да поставите алтернатива за задвижване. Относно екстри, какво ви е необходимо? ABS, климатик и евентуално система за стабилност – ESP. По-добре оборудваните Sandero разполагат с точно това. Следователно заложете на нея, а и достъпната цена подсказва, че спокойно може да инвестирате ремонт в официален сервиз.
Вход / Регистрация