След като автомобилната индустрия обяви, че скоро ще изпрати двигателя с вътрешно горене в заслужена почивка, мнозина започнаха да обръщат повече внимание на електромобилите. Вече ставаме свидетели на все по-модерни и все по-издръжливи батерии, а цената за пътуване се оказва възможно най-евтината. И точно в такива моменти идва и най-важният въпрос: може ли VW да задмине Tesla.

10 интересни факта за Тесла

Краткият отговор е: да. Малко по-дългият ще бъде разгледан в следващите редове. Към този момент ще забележим, че Tesla е популярна, но и значително скъпа машина, особено ако се опитате да я внесете в Европа. Не трябва да забравяме, че някои български почитатели на марката вече разказаха за своите перипетии и опитите да получат своя автомобил от Германия. Това са малки главоболия, спрямо цената на самия автомобил.

Да, американските клиенти плащат значително по-малко, особено ако могат да се запишат за всеки следващ модел, но тук в Европа ще се наложи да се разделите с много по-крупна сума. Това е причината и погледите да са насочени именно към европейските компании, а в този случай амбициите наистина са към VW Group.

Нека погледнем двете компании като стойност – оценката на Tesla за миналата календарна година е приблизително 57.826 милиарда долара. По оценки на macrotrends, VW се оценява на сумата от 96.35 милиарда долара. Немският автомобилен гигант притежава под шапката си някои от най-известните автомобилни производители.

Тук ще открием Audi, Porsche, Seat, Skoda, Lamborghini, Bugatti, Bentley и други. Това трябва да ни подсказва, че говорим за наличието на достатъчно инженерна мисъл и опит, както в автомобилните състезания, така и в целия състезателен формат. Ако говорим конкретно за производство на електромобили, спокойно ще открием, че някои от притежаваните брандове отдавна работят в тази посока.

Струва ли си електромобил втора употреба

След дългите години на доминация на Audi в 24-те часа на Льо Ман, четирите кръга се насочиха директно във Формула Е и в момента се специализират в разработката на болиди, задвижвани с електричество. Друга линия, която отново носи позитиви на VW e факта, че успяха да подобрят дори рекорд в страховития Pikes Peak с време от 7 мин и 57.148 секунди. Малко след това започнаха и продажбите на някои от първите електромобили.

Получихме ново поколение ID серия, след това забелязахме и пускането на eUp изцяло на електрическо задвижване. Както обикновено се случва, по-престижната дивизия на тази компания – Audi е получила повече възможности за разработка. Ще открием, че e-Tron серията печели вниманието на широката аудитория и доказва, че старият двигател, колкото и надежден да е, спокойно може да се замени с по-добра и по-евтина технология. Споделяйки това, не трябва да забравяме, че тук визираме разходът на гориво като цена/километри.

Истината е, че никой няма представа колко може да струва ремонта на един електромобил. Знаем, че става въпрос за батерия и електромотор, но не и за поддръжката му. Забравете и факта, че някога ще имате възможност да закарате машината си на друг сервиз. Следователно виждаме и основните факти, Tesla наистина разработват интересни и иновативни автомобили, те се запомнят лесно, задоволяват идеите на крайния потребител, безопасни са и могат да се похвалят с висока автономност. Те не остават без конкуренция, особено след като знаем, че дори Apple работят върху такива превозни средства. VW няма за цел да задминава Tesla, това вече е постигнато. Благодарение на разликата в цените и по-високата популярност, няма да има нужда дори от реклама. Електромобилите са тук, основната база е в предимство на VW и е въпрос на време – повечето компании под шапката на гиганта се подготвят за спиране на ДВГ-то до 2030-2035 г. С други думи, американската и немската компания не се състезават, рангът им е различен. А какво ще се случи в бъдеще, остава да разберем в близките години!